—Ebben a kislemezben előjött a GazettE valódi mivoltja.
Így van. A rajongók felé való közeledést ugyan figyelembe vettük, de az általános társadalom, vagy a „külvilág” felé való közeledés egyáltalán nem volt a gondolataink között. Talán azt tudnám mondani, hogy ezeket a számokat az ezután következő koncertekre készítettük. Amit mi most szeretnénk előadni, azok ilyesmi számok.
—Ha úgy nézzük, akkor a tavaly kiadott SHIVER, RED és PLEDGE valamilyen szinten ezzel az ellenkező irányúak.
Igen, ez így van (nevet). Tavaly a saját népszerűségünket is kutatva készítettük ezeket a kislemezeket. Mikor befejeztük ezt a három kislemezt, a Tokyo Dome-ot, valahogy úgy éreztük, hogy egyfajta teher lehullik a vállainkról. Ezzel szemben, idén már azt csinálunk, amit akarunk, és azon felül, hogy kiadunk számokat, elég nagy a szabadságunk.
—Ez is közrejátszik. Úgy éreztem, hogy a VORTEX-szel, a GazettE ezúttal ismét egy újabb zenei stílust mutatott be.
Ezt bizony mi is alaposan átgondoltuk. Sok időt rááldoztunk. A fő pont az volt, hogy természetesen jó számokat készítsünk, de mi magunk akartunk átfogólag elégedettek lenni a hangminőséggel, a sztereóval, és azért lett ilyen a hangzás, mert erről a számról van szó. A banda jelenlegi hangulatát nyíltan ki akartuk fejezni ezzel a kislemezzel. Nem teljesen csak arra mentünk, hogy zúzós és élénk legyen a dal. Olyan részt is akartunk, ami digitális, de olyat is, ahol mondjuk a gitár tisztán szól. Azt is akartuk, hogy basszus ezúttal mélyebben szóljon.
—A címadó szám, a VORTEX egy forró, extrémséget és egy hűvös, kidolgozottságot összehangoló szám lett.
Hogy is mondjam. Azzal együtt, hogy haladunk a korral, olyan dal lett ez, ami most leginkább jellemző ránk. Nem úgy működünk, hogy „ha zúzós, akkor már jó”, hanem valami finom (tudjátok, nem az ételre vonatkozóan finom – a szerk.) dolgot is bele akartunk vinni. A digitális dolgoknál mostanában boko-dát (olyan effekt, ami az emberi hangot robotéhoz hasonlóvá torzítja) használnak elég sokan, nem? Ezt egy kicsit saját magunkra átformálva használtuk fel (keserűen nevet).
—Most pedig a VORTEX szövegéről szeretném, ha beszélnénk. Milyen okok vezettek a dal megszületéséig?
Egyszerűen kifejezve magam: nem vagyok megelégedve az alapvető elvekkel.
—A VORTEX lefordítva örvényt jelent. Ha elgondolkodok azon, hogy mi ennek a szimbolikus jelentése, akkor valami egészen mély tartalmú dolog jut eszembe.
Ezt a dalt erőteljesen egyes szám harmadik személyű nézőpontból írtam. Sok olyan ember van, akit elnyel az örvény, vagy belekeveredik, erre gondoltam (keserűen nevet).
—Ez a rész erősen kapcsolódik ahhoz a mondathoz, hogy „Ismerve az egyszer használatos szeretetet, eladható marionett-bábu”.
Igen. Megszámlálhatatlanul sok olyan eset van, hogy a divat változásával ide-oda rántják az embert, eldobják őket, de aki maga belekeveredik, azt is ugyanolyannak gondolom. Ha tényleg hosszú ideig szeretnék zenélni, akkor nem hagyhatom, hogy csak a közeli jövőt figyelembe véve éljek.
—Igazad van. A GazettE dolgokhoz való hozzáállása elég egyértelműen jelenik meg ebben a dalban.
Ez már régóta nem változik, de ebben a számban talán nyíltabban megjelent, mint eddig. Elégedetlenek is vagyunk, de látva azokat az embereket, akiket elnyel az örvény, elkeseredünk, ám ha jól átgondoljuk, ez az ipar, amiben élünk, egészen egyszerű. Sosem gondoltuk azt, hogy meg kellene változtatnunk a zenei ipart, aminek mi is részei vagyunk, de meg kell próbálnunk elhagyni azokat az örvényeket, amibe belesodródhatunk, ami elnyelhet minket.
—Ezek az örvények máshol is jelen vannak, nem?
Így van. Iskolában, munkahelyen, a társadalomban is szerintem léteznek ilyen örvények.
—A kislemezen két másik szám is helyt kapott, szeretném, ha most ezekhez kapnánk egy kis magyarázatot. Az UNCERTAIN SENSE szövege végig angol, de azt hiszem, valamiféle figyelmeztetéssel van kapcsolatban.
Ezzel kapcsolatban Aoitól, aki a számot írta, kaptam azt a véleményt, hogy ehhez a dallamhoz jobban illik az angol, mint a japán. A végén van egy nem várt fordulat, ami kicsit dorama-szerű, amikor írtam, filmként peregtek előttem a képek.
—És a BREAK ME? Ez kicsit amerikaiasra sikeredett, de bizonyos értelemben a legmegkapóbb szám a kislemezről, habár a szövege elég komolynak tűnik.
Ez arról szól, hogy ha létezne egy másik én a fejemben, akkor azt akarnám, hogy mielőtt kitörik belőlem, töröljön el engem teljesen. Háát, a dalszöveg is csak dalszöveg, szóval annyira nem komoly. Igazából közelebb áll egy vicchez.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése